5 JALAN PALING BERHANTU Di Malaysia Yang Anda Perlu Tahu(Terkini 2021)

Video Viral
Spread the love

Download Rahsia Buat Duit RM200 Sehari

Download Cara Buat Duit Goyang Kaki DiRumah

Klik Rahsia Budak Kilang Buat Duit RM1000 Sehari

Klik Cara Buat Duit Dari Rumah Copy Paste RM200 Sehari

83 thoughts on “5 JALAN PALING BERHANTU Di Malaysia Yang Anda Perlu Tahu(Terkini 2021)

1. Tiada yang mustahil..pernah melalui jalan Bukit Putus sekitar tahun 2008/09..melalui pada jam lebih kurang 1 pagi menuju ke Negeri 9…walaupun kami bertiga tidak seorang pun berbual..masing² mendiamkan diri..hanya 3 buah kenderaan yang berselisih…itu pun seperti konvoi kerabat²( 3 buah kereta ) sebab di plat nombor kenderaan sempat temgok..tulisan berwarna kuning “ISTANA……”itu yang sempat di baca..lain² semuanya sepi di kiri jalan..sampai di kawasan penempatan ramai.
    Kami berhenti untuk menggunakan tandas di stesen minyak..budak pam minyak bertanya dari mana? Dari Terengganu…dia terus berkata..orang tak lalu malam² ikut jalan bukit putus..sampai ke hari ni rela ikut jauh jika tibanya waktu malam..

1. jangan dilayan  @Scatters Wild
      Asyik cari gaduh aje..orang tua dulu 2 Kata, orang bercakap besar tu lah yang kena.. Kuat iman tak apalah..jangan sembang je..ruqyah(ayat pendinding atau pelindung during)pun tak tahu…kalau disebut berulang-ulang nanti jadi doa..jika dimakbulkan😎

2. @Shahrul Rahman gua amal ayat kursi je bossku…takat jin kuil hindu maryaman yg dipuja buat kenduri seminggu 2 kali pon gua dah tampo sekali dgn tok sami dya tu hahaha🤣🤣🤣

3. I dont mean to be so off topic but does anyone know of a method to get back into an instagram account??
      I was dumb lost my password. I appreciate any assistance you can give me

2. Jln Gunung Pulai , pontian – kulai pn seram jugak..pernah kene kacau mase lalu kt situ sorg2 jam 12tgh mlm..mase tu baru balik hntr org kt pekan nenas..lalu jln tu sebab nk masuk hway kulai..mase mula lalu jln tu byk kenderaan follow n jugak selisih..bile dh sampai dh separuh jln tibe2 sebiji kenderaan pn x ade yg follow n selisih..hati mula rase pelik..kete pulak mcm berat je padahal pedal dh tekan separuh.nk dpt 100kmh pn x dpt..tp hati masih tenang,ayat2 suci semua dh baca,tp tetap sama.last sekali sy laung kn azan sekuat2 nye lh rase,tp suara x keluar dari mulut..bile azan habis je,dgn kuasa Allah keadaan kembali spt asal..ada kenderaan yg follow n selisih..minggu dpn dtg lg nye tnye org2 dekat situ,diaorg ckp jln tu memang keras.kadang2 ade org jumpe benda baring tgh jln, duduk kt seat belakang, follow sblh tingkap..n ade yg x bernasib baik,sampai eksiden..dlm kes sy ni benda tu gurau2 kecik je,dia tutup mata sy supaya x dpt lihat kenderaan lain

1. Jalan gunung pulai tu jalan yang dari JB nak ke Pontian tu ke? Maaf saya tak tahu sebab biasa saya kalau gi pontian saya lalu jalan lama.

2. @ifa ipah jln dia dari pekan nenas,pontian menuju ke kulai ( jln ke pintu masuk tol kulai)..nnti tgh2 jln tu ada air terjun gunung pulai n kuari..maaf sy xtau details sgt sbb bkn org sane..

3. betul tu bos.. sebab tu area kampung saya.. jalan tu memang gelap camput tk berlampu lagi.. hati2 dan doa byk2 je

3. Bagi saya semua jalan ni keras, berpenunggu lagi-lagi laluan karak sebab ada ustaz ni pernah kata kawasan tu dibina tanpa ‘izin’ dari makhluk-makhluk yang tinggal disepanjang kawasan tu. Alhamdulillah pernah lalu lebuhraya karak je sebab dulu pernah belajar di kelantan dan alhamdulillah sepanjang lalu lebuhraya ni tak pernah lagi diganggu dengan makhluk-makhluk penunggu di sana. Baca doa, jaga mulut, jaga adab jaga percakapan, hati jangan terlalu sombong in shaa Allah takkan kena gangguan. Walaupun condition kereta tiptop ke apa kena jugak berdoa sungguh-sungguh yelah kita hanya merancang, segala yang lain Allah yang tentukan 😅

1. xdak masalah highway karak..aku blk kltn time raya lalu highway karak lepas tu exit depan lagi exit biasa masuk bentong sebab nak elak jem. tapi exit depan tu malam nak balik raya pun xdak org lalu. jarang2. aku redah jugak. kentalkan hati ko. baru roh ko kuat. hati cuak sangat roh ko jadi lemah senang masuk entiti setan sebab mereka ni satu dimensi dengan roh kita. badan kita cuma vessel saja. yakin Tuhan paling power. minta dengan Tuhan bukan dengan jin. time Tuhan jadikan kita, even malaikat tunduk cuma setan tak boleh terima. jadi ko lebih baik mintw dengan Boss besar yg satu yg hakiki yg maha berkuasa bukan meminta dengan mereka yg sepatutnya tunduk dengan ko di dunia ni. hati kental mulut cabul lagi kuat mereka, maka lebih baik beristighfar, selawat ka, baca kursi kuat2 skit dalam kereta sebelum jumpa, selawat terus menerus..bukan dah jumpa baru nak baca. rasa hati tenang baru stop drive.

aku drive blk sorang lalu satu jalan aku pening macam nak muntah gila2. aku stop muntah kaw2. sambung drive skit aku nak muntah lgi terus amik plastik muntah kaw2 lgi. sampai jalan corner ada ruang kosong tepi jalan terus aku stop tak pk apa walhal jalan tu memang tak ada rumah kiri kanan hutan cuma corner tu ada ruang yg tak tar dan ada lampu jalam sebiji kat depan. blakang memang gelap gelita. aku buka tingkap dlm seinci enjin hidup terus tido..dlm setengah jam ada rela 2org ketuk cermin tanya kenapa stop tido sini..aku cakap pening bang, muntah kaw2 tadi saya terus stop je layan tido jap..dan rela tu tengok sekeliling dlm hutan dan pandang aku, dia cakap kat depan skit je lagi dalam 100-200m adanstesen minyak boleh stop tido situ..sini tak elok stop utk rehat..dia pun muka cuak jugak time tgk keliling. mungkin yg tak elok tu manusia kot sebab penyamun jalanhutan ni lagi bahaya dari hantu. hantu tak tikam ko dan curi kereta tapi manusia penyamun ni rela buat apa saja janji dia dapat hasil. lebih berhati2 dengan penyamun lagi baik. jangan memandai stop kalau ada orang tahan minta tolong tengah jalan. kalau nak stop pun jangan turun kereta. nampak lain macam pecut terus..

4. Takde sesiapa nk diceritakan jadi saya ceritakan kat sini jelah😂 Waktu tu malam antara pukul 9 atau 11 mcm tu, nk balik dari kg ke rumah. Keluarga saudara pun ikut sekali. Pastu ade lah lalu satu jalan ni dkt sungkai (jalan lama, bukan highway),waktu tu kami 2 keluarga ni je yg ade. Waktu jln kat situ kan, ade rasa mcm tak kena tau (entahlah tapi rasa mcm ada sesuatu ayah saya ckp) dekat sebelah bahu jalan (kat situ ada signboard). Ha sampai je kat rumah, bapa saudara saya buka cerita, katanya dia nampak mcm ada benda putih hitam berdiri dekat dgn signboard tu🗿 alhamdulillah nasib baik takde ape2 berlaku mlm tu😬
    Maafler cerita tak seram mana pown😆

1. Maaf mencelah bang..yg hitam putih tu 2 kan?btl dh tu bang dkt signboard ade bende hitam putih..tiang signboard tu mmg kaler tu bang 😆😆

5. Kalau ada yg nampak @ terbaca komen aku nih… tlg doakan aku kaya raya… mana la tau berkat doa korang termakbul cita² aku tu….

1. @Haziq Halim Hahaha budak zaman tiktok walaupun aku remaja 17 tahun takde app tiktok tak berfaedah bagi aku.

6. Sy pernah lalui jln bukit putus dimlm hari pukul 2.30 pagi sekitar tahun 2007.sedang syok2 layan corner dari arah seremban menghala ke terachi di selekoh yg ke 3 sy ternmpk sebuah lori lama sedang mendaki bukit putus itu.dari belakang nmpk lori tu jenis yg lama serupa mcm lori arwah aziz satar pandu ketika berlakon.oleh kerana lori tu terlalu slow so sy memotong..apabila smpai di puncak sy berhenti sekejap utk membakar rokok.malang nye tk nmpk plk cahaya lampu dan bunyi lori tersebut.dlm 15 minit juga sy stay disitu utk hbis kn rokok..tk jugak nmpk kelibat lori tu.trus bulu roma naik dan sy trus kn perjalanan ke terachi.

7. *JALAN BUKIT PUTUS*
    Diceritakan oleh ayah sy.pernah satu ketika dulu,rakannya bernama Jaafar balik dr kerja di Seremban arah ke kuala pilah.lewat malam.jalan agak lengang.bg org yg biasa dgn jalan tu mesti faham tiap selekoh dan curam.nk jd cerita,sampai satu jalan lurus Jaafar berhenti tepi jalan,sebab dia ada rasa sesuatu.akibat kepenatan,terlelap sampai subuh.sedar esok tu,keretanya berhenti betul2 tepi gaung yg dalam,depannya pula selekoh tajam.istighfar je la yg mampu.mujur la pnjg umurnya.blh berkongsi pengalaman utk kita harini.

1. @shais • 10 year ago kaki mesin tu.. Bila nk taubat ntoh.. Jenis ckp beso ni.. tk lame..

2. @Ketupat Palas kena pakai ezos open letup2 ni…..biasanya bunyi riuh rendah ni benda mistik tak suka….mati dua kali dia sakit jantung…. ezos tu pastikan kluar api sikit bila change gear…..bagi terang jln2, yg gelap tu…..cahayw mmg hantu tak suka…psl tu dia tak muncul siang hari….cuma stanby duit lebih sikit lah klu roadblock…wakluuu

8. Sy pernah lalu karak tu dgn naik bas dari jelebu nak ke tanjung bidara kalau x silap. Alhamdulillah xde pape. Allah selamatkan. Just nk bgthu, kte kluar menaiki apa apa transport pun jgn lupa baca bismillahi tawakaltu alallah lahaulawalakuata illah billah. Tapi semasa tu saya baca selawat nabi 3× je

9. Jalan no.1 masa tu dri Kuantan nk balik penang… My family suka drive malam, malam tu my dad bru balik kerja so saya suruh la my dad rehat sye yg drive… Sampai kat karak masa tu dlm pukul 3:20am, mse tu tinggal aq sorg, satu family tido.. so style aq kalau nk hilang ngantuk aq akan pasang lagu and nyanyi🤣. Tgh2 drive tu tetiba aq rasa mcm ade org je dok dekat aq so bersangka baik la ” ala mmg la satu family ade dlm kereta an… ” Then tak lama lepastu sampai kat kawasan selekoh tu ha mula la kisah pertama, bnde tu follow sebelah aq je, masa tu ya Allah tlg la… Aq pon kuatkan lagu kat earphone and nyayi supaya x focus kat bnde tu… Tak lama lepastu aq perasan bnde tu hilang dh… So aq alhamdulillah lega… Sambung layan lagu… Tgh2 layan lagu… Aq dgr mcm satu suara dok ikut aq… Aq cabut earphone tgk semua tido… Aq pon haih bnde ni nk gurau… Terus tutup lagu focus kat jalan je… Mmg mse tu ya allah takut gile

1. Takut bukak surah❌
      Takut bukak lagu✔️
      Pergh, awuck mmg hebat👏🏻
      Berani betui🗿

2. Saje dia usha tu…kira nk menumpang….tpi dlm kete penuh org tak jdi la dia masuk…klu tak confirm dia duk sblh….atau pun kerusi blkg

10. Asalamualaikum saya rasa semua jln2 terkecuali jln kulai yg belum saya pernah lalui jln yg lain tu,semua pernah saya lalui terutama sekali jln,bukit putus yg lama. Saya pernah nampak bola2 api, seperti mana yg di perkatakan oleh orang2 yg pernah terserempak.masa tu saya bersama keluarga,4 orang dari seremban lebeh kurang pukul 2,pagi bila melalui satu selekoh saya ternampak api bulat mula2 ,api tu kecil bila kita pandang api tu bertambah, besar2 mengikuti kereta yg saya naik saya amat takut dan seram sekali .bila sampai di pekan kuala pilah baru lah saya rasa kurang takut bila di terangi lampu2 itu pengelaman yg menyeramkan buat jln bukit putus

1. saya pon penah nmpak di kongkong laut johor. bola2 api kluar time magrib. time tu x igt antu, igt ufo je. bru nak amik gmba. punya laju berdesup bola tu terbang ilang. lahanat tul

11. Admin . Saya nak menang 50inggit 🥺🥲 . Pengalaman saya yang paling seram adalah bila saya check baki bank saya hanya ada RM1.28 😰😨😱 SERAM WEH

1. Sy pun pernah mengalaman seram mcam ni, duit cuma tunggal 20 sen je, masa tu bulan puasa,

Terimakasih khairiah masjid serdang, sy tumpang bbuka puasa di situ…

2. Mmmmmm kepada zik afkar. Sy rase lawak awak tu kurang berkesan. Mmmm xpe awak boleh cube lg next time ye.

12. Hamba pernah mengalami pengalaman ketika melalui Jln Kulai-K.Tinggi.Motosikal hamba rosak di Simpang Lama Senai.Masa tu belum ada talefon bimbit.Keadaan jalan,sunyi.Ada kenderaan lalu,hamba tahan tapi di abaikan.Hamba faham kenapa pemandu tidak berhenti.Singkat cerita,hamba tidur di dalam ‘warung kertas’.Takut motor hamba hilang,hamba tolak motor masuk warung itu.Sehingga esok paginya,hamba tidak ada mengalami kejadian mistik.Ketika itu,hamba tidak tahu cerita misteri jalan itu.Al maklum,hamba orang merantau ketika itu.Itu sedikit kisah pengalaman hamba di Jln Kulai-K.Tinggi.Terima kasih kerana beri hamba peluang untuk berkongsi.

13. Jalan Karak highway mmg selalunya ada kisah misteri. Kes kemalangan maut selalu terjadi…pernah kena balik dari KL menghala ke Kuantan dan sebelum naik menajak ke genting Sempah tu..tiba2 kereta terasa berat dan bau yg tak menyenangkan ..saya cuba pandang kakak d sebelah..dia buat tak tahu je..padahal saya dah tekan habis minyak..tapi hanya 60kmj je..ape lagi .baca r sedikit sepotong ayat AL quran ni .dan cakap aku tahu asal usul kau..dan jangan ganggu cucu cicit Adam..ko pergi alam kau dan aku alam aku….lepas tu terus kereta boleh memecut macam biasa… Alhamdulillah..lepas ke Kuantan baru saya cerita pada kakak..

14. Senang cerita,x payahlaa pikir pasal hantu ni,ingat Allah je.Walaupun bawa kereta waktu malam lalu kawasan kampung atau hutan yg gelap selalu ingat Allah dan berdoa semoga dilindungi daripada gangguan makhluk halus atau perkara buruk.Insyallah,moga Allah lindungi perjalanan kita waktu malam walaupun gelap gelita.

15. Pernah ulang alik kerja sorang diri naik motor dari genting pkol 12 malam melalui jalan nak balik Batang Kali melalui hutan simpan selepas balai sempadan tu Huhh kalau nak cakap takut tu memang buang jjauh . sebab nak cari rezeki punya psal . tapi sepanjang saya balik tu memang saya akan mendengar lagu di joox dan menyanyi sorangsorang layan atas motor . Sepanjang saya lalu di jalan tersebut memang tkde langsungla kereta atau motor yg akan menemani saya balik ke batang kali . Paling saya takkan pernah lupaa . Saya pernah terlelap di atas motor disebabkan terlampau penat di dalam hutan yg tak menpunyai sebarang cahaya . huhh Alhamdulillah banyak saya belajar dari pengalaman saya . Jika niat kita buat tu baik InshaAllah Allah sentiasa akan menjaga kitaa di mana mana . Tips dari saya kalu selisih dengan benda yang meragukan . jangan lupa pulas trotal sampai habis tunduk tanpa toleh kebelakang sebab takut benda tu nak cucuk kita main sekilo dua . So dengan langkah selamat keluarkan ilmu jalan raya untuk sampai ke destinasi tujuan .

1. Nak cerita pengalaman suami sendiri lalu jalan situ , masa senja . Dia dah lalu situ banyak kali , tak keluar keluar means dia lalu jalan yang sama setiap masa terasa jalan tu panjang sangat . Then dia macam ternampak satu kelibat bentuk kaki yg betul ii tinggi .

16. Sy seorang pemandu kenderaan berat lebih 20thn…jln bruas antara yg keras,pernah kena kejar dgn bebola api 2 biji sewaktu melalui kebun getah pukol 2pagi…jln disempadan pahang kelantan ikut gua musang..pernah ditahan makhluk berbaju putih xde kaki n muke pon xde waktu maghrib hujan gerimis…bnyk lg klo nk cerita..tu sebahagian pristiwa misteri ketika menjadi pemandu kendraan berat selama lebih 20thn..tu belom lg kesah jin yg berupa org biasa menumpang dr juru ke taiping…n mcm2 la…

1. Saya pernah tumpangkan seorg org tua dari trong ke batu 10 jam pkul 12mlam..sy tnya dia tok dari mana.. Dia kata dari pasar malam trong.. Jauh dia berjalan dengan bawak brg berat.. Alhamdulillah sepanjang sy buat dia.. Dia naik bca bismillah.. Mulut tak lekang berzikir.. Klu sapa biasa jlan trong tu jalan selekoh dan gelap..

2. Sy pun pernah keje bwk kenderaan berat..mmg selalu gak nmpk….tpi biasanya jln yg pertama kali lalu shj benda tu akan ganggu…kira mcm salam perkenalan lah… hari berikut nya dia tak ganggu dah….lg satu klu rasa2 bulu leher tetiba meremang tu…kira dia dh ada latu berdekatan…. pasang je lampu dome dlm lori tu…lmpu dome lori terang giler tak mcm lmpu dome kete……klu berenti kat rnr karak tu pun tido…boleh dgr benda tu mcm berlari2 dari dari atas treller blkg ke dpn…lps tu dia dok sblh….klu area rnr ladang bikam arah ke utara jenis besar budak badan berbulu telinga tajam…elok je dua duk tgh2 d antara kerusi
      pemandu dan penumpang….sapa2 yg lalu rnr ladang bikam tu cuba perhatikan kenapa lmpu kat rmr tu lg byk dan terang dari rnr kecil yg lain….klu nk citer psl mahluk ni…mmg penat tgn nk menaip….. tpi oklah sbb kebykkan driver lori yg mengantuk jdi hilang ngantok sekejap kerana benda2 ni.

17. LPT 2 😭😭 Jabor-Cheneh..kmi skluarga eksiden dgn kreta yg dtg brtentangan dr depan tapi kreta tu ghaib..kreta kami totalost ..suami sy brain injury & sy tkoyak klopak mata ..Doakn kmi sembuh normal sprti dulu..amin..😢

1. That why lh jgn bawak laju², hanya itu lah kunci yg dpt mengelakkan kemalangan ghaib mahupun nyata